038-4775777

De Kamp 5, 8061 BJ Hasselt

Nima A en B

 

De combinatie Nima A en Nima B opleiding leidt direct op tot het niveau van Marketing manager. Het niveau van deze opleiding is volgens internationale standaard EQF Level 6, vergelijkbaar met het Nederlandse HBO / Bachelor. U bent vrij om het Nima A examen te gaan halen en dan het Nima B examen. U kunt er ook voor kiezen de combinatie opleiding te volgen en uitsluitend voor het Nima B diploma gaan.

 Nima a+b kort

 

 

Heeft u een niet-commerciële HBO vooropleiding, kiest u dan voor de variant verkorte Nima A met Nima B. U heeft dan binnen een jaar een volledige Marketingopleiding op Bachelor niveau.

 

 

Nima a+b volledig

 

 

Heeft u een MBO vooropleiding en geen Nima A, dan adviseren we u de volledige Nima A met Nima B te kiezen. U heeft dan in bijna 2 jaar een volledige Marketingopleiding op Bachelor niveau.

 

 

 

Bij het Nima B gedeelte specialiseert U zich in de richting:

 

Nima B Business Marketing (B2B) Het accent van de opleiding ligt dan op de marketing tussen bedrijven. Dit kan zowel voor profit als ook non-profit bedrijven.

 

of

 

Nima B Consumentenmarketing (B2C). Het accent van deze opleiding ligt dan op de consumentenmarketing.

 

Marketing-Vision leidt u op voor dit internationaal erkende diploma d.m.v. interactieve video lessen en een uitgebalanceerd huiswerkprogramma met persoonlijke feedback.

De interactieve video slessen deelt u met 4 collega studenten en uw Nima Qualified docent.

Dus direct sparren met 4 collega studenten en uw persoonlijke docent.

De lesstof komt uit de door Nima geadviseerde lectuur, aangevuld met extra (praktijk) input van uw docent.

Dat is theorie leren die u direct in de praktijk kunt toepassen.

 

Aan de orde komen o.a.:

1. De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces

2. Analyse van de externe omgeving

3. Inzicht in consumentengedrag en/of gedrag van organisaties

4. Analyse van de interne omgeving

5. Van SWOT analyse komen tot centraal probleem met gebruikmaking van de confrontatiematrix

6.Van centraal probleem komen tot opties: het formulieren van nieuw strategisch beleid

7. Van strategisch beleid komen tot een Operationeel Marketingplan

8. Coaching bij de eindscriptie Nima B (het operationeel Marketingplan) en de

    mondelinge verdediging hiervan

 contactformulier

 

 

Wilt u extra informatie? Of misschien wilt u zich direct inschrijven?

Stuurt u ons dan een bericht met het contact formulier.

Vermeldt u hierin voor welke opleiding u zich wilt inschrijven en/of informatie over wilt en wanneer u graag hiermee wilt starten.

U ontvangt dan binnen 2 dagen antwoord.